Coretan Landload Friend List SISPA Info



Result Sem 1 Tahun 2

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia smua..
hahahaha bajet mcm ada orang baca je kan blog kau ni amy. bajet nk jadi budak UITM jap..ehh..kenapa mesti UITM..kenapa bukan UPSI ke UTM ke UUM.. hahhaahaha..suka hati aku la..sebenarnya bajet jadi budak UITM sebab sekrang ni budak UITM tengah sibuk pasal result exam..dekat facebook ckp psal result..buka twitter nampak pasal result lagi.. ekceli aku tau result aku lama dah..lebih kurang minggu lepas lah.. aku terlebih xcited sangat nak tau sampai sanggup tnya PA(penasihat akademi)..nasib la PA aku kenal aku so x perlu la bila nk mesej dia kena bagi tahu saya amy assaffa binti mohd yunus..no matrik bla bla..just taip..salam puan..macam mana result saya sem lepas..thats all..senang kan..hahahaha..melalut plak aku nih.. result aku keluar secara officially 2 or 3 hari yang lepas..alhamdulillah rezki aku..

TAAAARRRRRAAAAAAA....(gaya mcam tengah buat pertunjukkan silap mata)

result anak pak cik yunuih dan kak lin :)



alhamdulillah..rezki aku kan..aku masih tersenarai dalam senarai dekan.. dan alhadulillah skali lagi sebab aku x pernah terlepas dekan semenjak final exam menjadi penemanku di penghujung semester..bermakna sudah 3 kali dekan menjadi milik aku dan aku masih berpeluang untuk naik ke pentas untuk sekian kalinya :)
secara jujurnya aku tak target pon nak dekan sem ni..aku siap target subjek Hidraulik aku fail..tapi alhamdulillah dpt B-..jauh beza 2 beb..yang lawaknya..malam sebelum aku nak jawab paper Hidraulik..aku tepon ibu..aku mintak maaf awal2 sebab aku x mampu nk jwab soalan Hidraulik.. aku tak faham apa langsung pasal subjek tu..aku kata kat ibu yang aku target  fail untuk subjek ni dan aku memang x mampu nak buat apa2 dah..dan aku kata aku tak kan dapat dekan untuk sem nih..ibu kata " jangan putus asa..selagi ada masa..usaha ja..mana tau ada nasib nanti.." disebabkan kata2 ibu tu la..aku teruskan juga study dekat library UTHM sehingga jam 5 pagi..padahal paper pkul 9 pagi..

yang paling aku tak sangka..aku dapat B-..kena jawab 5 soalan rasanya..yang aku betul2 jawab 1 soalan jer..yang lain aku bohong2 jer..main2..dah bosan dalam dewan tu aku apa lagi keluar ja la..almaklumlah paper last so x rasa sedih langsung bila x dapat jawab..dalam fikiran ni fikir nak enjoy jer.. hahahah tetiba teringat paper first yang aku duduki utk sem lepas.. paper first aku ialah alam sekitar..aku x minat gila subjek nih..aku jarang msuk kelas subjek nih..aku slalu datang untuk sign ja..then keluar kelas.hahahha.. macam mana nak pandai macam tu kan..hahaha..paper nih start pkul 9 pagi..aku pulon la buat dalam dewan exam tu..pkul 9.45 aku dah siap..dahsyat kan..hahahaa..bajet terer kan..so aku termnung tengok syiling dewan yang baru siap tu..aku kagum gila beb..kagum punya kagum last2 tertido..hahahah..tiba2.. "dik..dah siap belum" terkejut aku..dan x smena2 suara jantan aku keluar,,aku kata " hah,ha,,dah siap" aku pandang member2..nsib depa x gelak..aku kemas2 terus keluar dewan..tba2 member sbelah aku pun ikut keluar..sampai je luar..dia gelakkan aku.. =_=...dia nk tergelak sebab suara aku tadi..hahaha..suara jantan aku slalunya keluar time bangun tido..hahahah..ni lah akibatnya bla time dalam kandungan..doktor scan aku n doktor kata jantina aku lelaki..thats why la sekarang nih aku kasar gila..mnat macam laki..perangai mcm laki jugak..alhamdulillah untuk subjek tu aku dapat A-..

sebenarnya sebelum final exam..bnyak dugaan yang terpaksa aku tanggung sampai aku nangis2 kol ibu kata nak balik kedah..ibu izinkan..so aku tekad nak balik kedah malam tu juga..aku sampai je rumah sewa,,aku packing baju2 n bwa blik buku2..aku terus ke bus station..selamat tket bas kedah-batu pahat ada lagi..aku sanggup hbiskan duit blanja aku RM 60.. dan akhirnya aku selamat sampai  kedah..sebenarnya time tu aku tengah sakit..sakit yang sukar untuk diubati.. jadi aku tekanan sangat..aku macam x dapat terima semua ni sehingga berhari2 aku meratapi hidup aku ni sampai lupa nk stdy.. bberapa hari sebelum result keluar..aku kata kat ibu " ibu angah nak tab la..ibu belikan boleh tak"..ibu kata kalau dapat dekan sem lepas boleh lah..hahahaha..then aku kata "hmm memang berangan la kan nk dpt tab kalau macam tu..memang x kan dapat dekan la sem lepas".... beberapa hri kmudian aku dengan xcitednya cakap ngan ibu " yeay..ibu kna bli tab dekat angah..angah dekan lagi sem ni..hahahahah (gelak besar)"... hahaahha..sebenarnya tak mengharap sangat pun..apa la sangat kan..tugas aku belajar ja..kira cukup syukur nikmat la bila ada msalah kewangan jer ibu yang hulurkan..alhamdulillah untuk segalanya..doaku dimakbulkan..

SESUNGGUHNYA ALLAH TURUNKAN HUJAN DAHULU KERNA ALLAH INGIN MUNCULKAN PELANGI SELEPAS TU..BERSANGKA BAIKLAH :)













Sekian~~~time to LIKE and COMMENT.